Communicatie

On- en offline communicatie

Triodos Bank geeft in haar schriftelijke en online publicaties heldere informatie over de bedrijfstakken waarin ze actief is. Met het kwartaaltijdschrift van Triodos Bank, het jaarverslag, het halfjaarbericht en de websites informeert Triodos Bank haar stakeholders over de concrete projecten en bedrijven die zij financiert.

Triodos Bank Spanje heeft meer Facebookfans dan welke andere Spaanse bank dan ook. (Invloedrijke factor)

Het tijdschrift is een van de belangrijke middelen waarmee Triodos Bank haar streven naar transparantie uitdraagt, en dit wordt door klanten zeer gewaardeerd. In 2010 is het tijdschrift gemoderniseerd en vernieuwd om meer impact te bieden aan bestaande en nieuwe klanten. De huidige websites bieden de bezoeker informatie over drie thema’s: productinformatie, beschrijvingen van de bedrijven en projecten die zij financiert, en algemene informatie over Triodos Bank, zoals haar missie, geschiedenis, kerncijfers en organogram. De websites zijn een steeds belangrijker communicatiemiddel voor Triodos Bank en het aantal bezoekers van de websites stijgt nog elke maand. Naar aanleiding hiervan is in 2010, na een omvangrijk project in alle vestigingen en business units, een vernieuwde website in gebruik genomen. De verbeteringen betroffen onder andere de online tool ‘Kijk waar uw geld werkt’ waarmee bezoekers kunnen zien wat Triodos Bank met hun geld doet.

Interne communicatie

Interne communicatie bij Triodos Bank vindt met name plaats op de wekelijkse bijeenkomst voor medewerkers die op alle vestigingen worden gehouden. Dit stimuleert medewerkers bij te dragen aan het beleidsvormingsproces en hun betrokkenheid bij alle activiteiten van Triodos Bank.

Grafiekgenerator – Maak uw eigen grafieken (teaser)

Grafiekgenerator

Eenvoudig samengevatte feiten en cijfers die u kunt samenstellen en downloaden.

Maak uw eigen grafieken

Impact – Welk verschil heeft Triodos gemaakt in 2010? (teaser)