Transparantie

Sinds haar oprichting is transparantie een van de belangrijkste doelstellingen van Triodos Bank. Triodos Bank vindt het van cruciaal belang dat spaarders en beleggers weten wat er met hun investeringen en vermogen gebeurt. Het hele jaar houdt Triodos Bank bijeenkomsten met haar klanten en certificaathouders als onderdeel van dit streven naar transparantie. Tijdens deze bijeenkomsten is er ruimte voor discussie over de strategie en het beleid van Triodos Bank.

In 2010 hebben we wederom op verschillende locaties klantendagen georganiseerd, waarbij klanten rechtstreeks in contact konden treden met medewerkers uit de hele organisatie. In België, het Verenigd Koninkrijk en Spanje heeft Triodos Bank specifiek op certificaathouders gerichte evenementen georganiseerd. Medewerkers van Triodos Bank wonen regelmatig verschillende evenementen bij om stakeholders van Triodos Bank te ontmoeten en met hen te praten. In 2010 hebben we meer dan 130 van zulke evenementen georganiseerd in Spanje, terwijl we in Duitsland meer dan 30 evenementen hebben medegeorganiseerd of bijgewoond. Een voorbeeld hiervan is de Right Livelihood Award, waarvan Triodos Bank Duitsland dit jaar medeorganisator was. Enkele Award-winnaars bespraken er de technologische, economische, politieke en maatschappelijke uitdagingen voor "de grote transformatie".

Verder maakt Triodos Bank steeds meer gebruik van sociale media om contacten te onderhouden met duizenden mensen en groepen, en met steeds meer succes. Triodos Bank Spanje heeft meer Facebookfans dan welke andere Spaanse bank dan ook.

Grafiekgenerator – Maak uw eigen grafieken (teaser)

Grafiekgenerator

Eenvoudig samengevatte feiten en cijfers die u kunt samenstellen en downloaden.

Maak uw eigen grafieken

Impact – Welk verschil heeft Triodos gemaakt in 2010? (teaser)